سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهریه دانشگاه در فرانسه

شهریه دانشگاه در فرانسه

کشور فرانسه به لحاظ داشتن دانشگا های معتبر و ارائه آموزش در بهترین سطح از کشور های محبوب دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل میباشد.مقاطع تحصیلات عالی  در کشور فرانسه  به سه دوره تقسیم میگردد.که میزان  شهریه پرداختی دانشگا های دولتی و خصوصی  فرانسه در این سه مقطع تحصیلی باهم تفاوت دارد :

دوره اول تحصیلات علی که Licence  یا لیسانس میباشد . دوره دوم تحصیلات دوره Master است که معادل کارشناسی ارشد میباشد . و دوره سوم تحصیلات دانشگاهی دوره Doctorat  یا همان دوره دکتری میباشد که سه سال به طول می انجامد .

شهریه  تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه و در دانشگا های فرانسه  بسته به مقطع تحصیلی و نوع رشته نیز با یکدیگرمتفاوت . دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی در دانشگا های کشور دولتی فرانسه را دارند باید به این موضوع واقف باشند که کشور فرانسه برای متقاضیان خارجی که با مدرک دیپلم قصد تحصیل در این مقطع را دارند ویزای تحصیلی ارائه نمی دهد و بهتر است که افراد این دوره را در دانشگا های کشور خود بگذرانند . اما به طور کلی برای دانشجویانی که درمقطع کارشناسی در کشور فرانسه مشغول به تحصیل میباشند  ، میانگین باید شهریه ای در حدود 190یورو در سال را پرداخت نمایند . در این مقطع تحصیلی رشته های همچون رشته های مهندسی بالاترین شهریه را به خود اختصاص می دهند و دانشجو برای هرسال تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی شهریه ای در حدود 620یورو را میبایست پرداخت نماید .

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های معتبر فرانسه را دارند پس از پذیرش و ورود به این دانشگا ه ها برای 2سال تحصیل در رشته های این مقطع باید مبلغی در حدود 260یورو درسال رابه عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت نمایند 

 دانشجویان مقطع دکتری در کشور  فرانسه میبایست برای تحصیل خود در این مقطع 396مبلغ  یورو را در سال به دانشگا ه به عنوان شهریه تحصیل پرداخت نمایند . همچنین دانشجویان رشته های پزشکی دانشگا های دولتی فرانسه نیز باید سالانه مبلغی در حدود 450 یورو را به عنوان شهریه دانشگا ه های پزشکی  پرداخت نمایند 

 در دانشگا های خصوصی فرانسه میزان شهریه در مقاطع مختلف تحصیلی تا 1500 یورو و در برخی رشته ها تا 20000 یورو در سال میباشد . که در مقابل شهریه پرداختی در دانشگا های دولتی فرانسه بسیار بالا است.