سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهرهای معروف بنگلادش

شهرهای معروف بنگلادش

بنگلادش  کشوری در جنوب آسیا می باشد که  در شبه قاره هند قرار گرفته ‌است. این کشور با کشورهای هندوستان ، برمه  و خلیج بنگال دارای مرز و همسایگی می باشد. 

مساحت کشور بنگلادش 147?570 کیلومتر مربع و جمعیت آن 150?448?340 نفر می باشد که به نسبت گستردگی مساحت دارای  تراکم جمعیت بالایی است.  زبان رسمی مردم این کشور بنگالی می باشد . از نظر اقتصادی به کمک و حمایت دیگر کشورها وابسته می باشد.

پایتخت این کشور شهر داکا با دارا بودن  12?295?728 نفر جمعیت که در کنار آن می توان به شهرهای چیتاگونگ 2?532?421 نفر، خولنا 842?995 نفر و راجشاهی 727?083 به عنوان شهر های معروف بنگلادش اشاره نمود.

شهر داکا

داکا به عنوان پایتخت کشور بنگلادش که بیستمین شهر پرجمعیت جهان می باشد واین شهر در فهرست شهرهای مهم بنگلادش است که  به شهر مسجدها معروف شده و  در کرانه ی رودخانه ی بوریگانگا قرار گرفته است. سابقا این شهر با نام جهانگیرنگر معروف بوده است و امروزه به دلیل دانشگاه های بنگلادش و تحصیل رایگان در بنگلادش و شرایط زندگی در بنگلادش و شرایط تحصیل در بنگلادش و هزینه تحصیل در بنگلادش و تردد بسیار زیاد ریشکاها در خیابان های آن، لقب پایتخت جهانی ریشکاها را گرفته است.

داکا همچنین به عنوان مرکز تجارت ، اقتصاد و فرهنگ کشور بنگلادش به شمار می آید.که دادگاه عالی کشور نیز در آن واقع شده است.

شهر چیتاگونگ

دومین شهر از شهرهای معروف بنگلادش می باشد که به عنوان بزرگترین بندر و مرکز اقتصادی جنوب شرقی آسیا شناخته می شود. این شهر  بین خلیج بنگال تپه چیتاگونگ واقع  شده است.

شهر خولنا

این شهر که در جنوب غربی بنگلادش قرار گرفته است، از لحاظ جمعیتی سومین شهر بزرگ ومهم  این کشور به شمار می آید.

شهر راجشاهی

این شهر که چهارمین شهر مهم و بزرگ در کشور بنگلادش می باشد در ناحیه ی راجشاهی واقع شده و در اصلاح شهر کریستیان‌ساند  نروژ خواهر خوانده ی آن محسوب می شود. راجشاهی در 18 متری از سطح دریا واقع شده است.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200