سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کشور چک

معرفی کشور چک

چک یکی از کشورهای اروپایی است که دارای دانشگاه های باسطح علمی معتبر و با رنکینگ بالا میباشد. سیستم دانشگاه چک قدیمی است و تحصیل در دانشگاه های دولتی آن به زبان چک کاملا رایگان میباشد . دانشگاه چارلز و دانشگاه ماساریک دانشگاه الوموک جزء سه دانشگاه مطرح چک میباشند. از مزایای تحصیل در جمهوری چک  ، کیفیت بالای شرایط تحصیل در کشور چک و هزینه های زندگی در کشور چک و  اقامت در یک کشور اروپایی مثل تحصیل در آلمان و تحصیل در کانادا میباشد .برای ورود به دوره اولیه دانشگاه های غیر دولتی نیز علاوه بر داشتن ویزای تحصیلی چک و فراگیری مقداری زبان چک یا انگلیسی کافی میباشد که این دوره حدود شش ماه به طول می انجامد

پراگ

پراگ یکی از شهرای جمهوری چک و پابتخت این کشور  است که دارای منظره های  طبیعی ، قلعه های تاریخی، رودخانه ها و پل های  زیبا ست . قلعه پراگ بزرگترین قلعه تاریخی جهان است  که کلیساها ،کاخ ها  و باغ های زیبا و حیرت انگیزی را در خود جای داده است . در مقایسه با این همه زیبایی هزینه سفر به پراگ پایین میباشد ، هرچند قیمت تاکسی در این شهر بالا ست اما  غذاهای آن خوشمزه و ارزان هستند .

شرایط اقامت در کشور چک

جمهوری چک یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا میباشد . برای اقامت و تحصیل رایگان در جمهوری چک و ثبت شرکت یا خرید شرکت  میتوانید یک راه مناسب باشد که در این صورت نیازی به داشتن ویزای شنگن به دلیل عضو بودن این کشور در اتحادیه اروپا نمیباشد . از مزایای اخذ اقامت چک ( اخذ اقامت  اروپا – اقامت شنگن ) است  که آزادانه  میتوان به سایر کشورهای عضو پیمان شنگن سفر کرد . در حال حاضر امکان اخذ اقامت در چک وجود ندارد و در صورتی که در جمهوری چک اقامت  بخواهید  بایستی ابتدا برای ویزای 6 ماهه اقدام نمایید  که پس از گذشت 6 ماه ، اقامت چک برایتان صادر میگردد برای اخذ اقامت دائم نیز باید 5 سال از اقامت قانونی در این کشور  بگذرد که بعد از این مدت حتی میتوان برای گرفتن پاسپورت شهروندی چک نیز ااقدام نمایید.

جمهوری چک به انگلیسی Czech republic  نوشته و ترجمه میشود. و به زبان چکی با تلفظ چسکا رپوبلیکا خوانده میشود.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200