سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط تحصیل در چین

شرایط تحصیل در چین

کشور چین یک کشوری است که برای دانشجویانی که جهت تحصیل در چین می ایند احترام زیادی قائل است. این کشور دارای هزینه های تحصیلی عالی برای اتباع خارجی است. همچنین کشور چین هزینه های زیادی را برای دادن بورسیه های تحصیلی به دانشجویان خارجی ارائه داده است. در متن زیر چگونگی شرایط تحصیل در چین را برایتان توضیح خواهیم داد. 

تحصیل در کشور چین

در کشور چین بیش از 2000 کالج و دانشگاه وجود دارد. تحصیل در کشور چین دارای مزیت های زیادی است. یکی از این مزایا هزینه های تحصیل در چین در دانشگاه ها می باشد. به دلیل مزیت های زیادی که کشور چین برای تحصیل دارد سالانه دانشجویان زیادی جهت تحصیل از سراسر دنیا وارد این کشور می شوند. 

تحصیل در چین در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

اولین موضوعی که برای تحصیل رایگان در چین با داشتن ویزای تحصیلی چین مطرح می شود مدت تحصیل دوره های دانشگاهی است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال می باشد. زبان تحصیل در کشور چین در مقطع کارشناسی انگلیسی است. مبلغی که جهت تحصیل دانشجویان می بایست در این مقطع پرداخت کنند حدود3000 تا 40000 دلار در طول سال می باشد. دانشجویان کشور چین در مقطع کارشناسی دو بار در طول سال پذیرش تحصیلی دارند. 

کارشناسی ارشد در کشور چین حدود 2 سال به طول می انجامد. شهریه ای که شما در این مقطع باید پرداخت کنید بستگی به نوع دانشگاه های چین و هزینه زندگی در چین دارد و رشته ی تحصیلی شما دارد اما به طور میانگین بین 4000 تا5000 دلار می باشد. شما در این مقطع می توانید اکثر درس ها را به زبان انگلیسی تحصیل کند. 

تحصیل در مقطع دکترا

دوره ی دکترا در کشور چین شامل دو دوره می باشد دوره ی اول شامل گذراندن دروس رشته ی فرد و دوره ی دوم شامل مراحل مربوط به پایان نامه است. طول مدت تحصیل در مقطع دکترا در کشور چین 3 سال است. و شهریه ی دانشگاه نیز 5000 دلار است.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200

هزینه های زندگی در اتریش

هزینه های زندگی در اتریش

  • هزینه اقامت در پانسیون با اتاق مستقل با امکانات متفاوت در حدود 180 تا 300 یورو می باشد .
  • هزینه خوراک کاملا بستگی به فرد دارد و در حدود 200 تا 350 یورو در ماه قابل پیش بینی است .
  • دانشجو به صورت پاره وقت دارای اجازه کار می باشد .

مدارک لازم برای ادامه تحصیل در اتریش

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات دیپلم
  • ترجمه رسمی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات پیش دانشگاهی
  • ترجمه رسمی مدرک لیسانس و ریز نمرات لیسانس
  • ترجمه رسمی کارت ملی و شناسنامه
  • ترجمه رسمی کارت پایان خدمت ویژه آقایان
  • اسکن و کپی صفحه اول پاسپورت و صفحاتی که دارای مهر است
  • نامه قبولی در کنکور
  • گواهی اشتغال به تحصیل در رشته مربوطه از دانشگاه
  • 12 قطعه عکس رسمی پاسپورتی

لازم به ذکر است که ترجمه مدارک تحصیلی برای رشته های پزشکی رایگان در اتریش باید به تایید سفارت اتریش برسد.  

مدارک لازم برای اخذ ویزای اتریش

در خواست ویزا برای تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس با توجه به شرایط تحصیل در اتریش باید شخصا ارائه شود. سفارت در صورت ناقص بودن مدارک از قبول درخواست روادید امتناع خواهد کرد. بررسی مدارک توسط سفارت معمولا 2 تا 3 ماه طول میکشد.  

  • سه نسخه فرم درخواست ویزا که میتوانید از سفارت تحویل بگیرید.
  • 3 قطعه عکس جدید
  • گذرنامه با مدت اعتبار حداقل 6ماه + 2 سری کپی
  • شناسنامه + 2سری کپی
  • گذرنامه و شناسنامه همسر + 2سری کپی
  • گواهی عدم سوء پیشینه + 2سری کپی
  • اصل و 2سری کپی از پذیرش تحصیلی
  • اصل و 2سری کپی از مدارک تحصیلی دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • اصل یا کپی ترجمه مدارک تحصیلی با تایید سفارت اتریش
  • تعهد نامه مالی که مبلغ 7000یورو در حساب خود باید داشته باشید
 

اجاره خانه در اتریش

هزینه تحصیل در اتریش با این نرخ کاملا به شهر و منطقه مورد نظر وابسته است. به طور متوسط در وین این نرخ متناسب با متراژ خانه و به ازای هر 10 متر مربع 100 یورو است. به این معنا که آپارتمانی با متراژ 40 متر مربع اجاره ای برابر با 400 یورو در ماه خواهد داشت. این مبلغ کاملا خالص و بدون محاسبه شارژ آپارتمان, برق و گاز است. معمولا این مبلغ همانند تحصیل رایگان در اتریش و یا تحصیلات تکمیلی در اتریش، تا 100 یورو , همچنان بدون محاسبه برق و گاز, محل افزایش دارد.  

کار دانشجویی در اتریش

شخصی که با ویزای تحصیلی اتریش در کشور برای تحصیل در اتریش اقامت دارد, اجازه کار در کشور اتریش را ندارد . به شرط درخواست کارفرما یا برای کارآموزی میتوان اجازه کار موقت یا نیمه وقت تا سقف حدودا 340 یورو در ماه دربافت کرد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200

شرایط پذیرش در دانشگاه های اتریش

شرایط پذیرش در دانشگاه های اتریش

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در اتریش برای دانشجویانی که خارجی هستند اینگونه است که نیاز به مدرک زبان آلمانی ندارند و همه دانشجویان می توانند بعد از پذیرش برای تحصیل رایگان در اتریش مربوطه دوره های زبان را طی کنند. برای افرادی که مدرک زبان آلمانی ندارند باید سه ترم دوره زبان آلمانب ببینند که هزینه دوره زبان  آلمانی برای هر ترم 380 یورو است.

درباره اتریش

اتریش مهد موسیقی و معماری جهان بوده و دانشجویان خارجی فارغ التحصیل مخصوصا در این رشته ها دارای امتیازات بالایی در کل دنیا جهت ادامه تحصیل در اتریش و کار می باشند. و هزینه های تحصیل در دانشگاه های اتریش در تمامی مقاطع و درتمام رشته ها تک نرخی و تقریبا رایگان است.

هزینه تحصیل در اتریش

برای هزینه تحصیل در اتریش با داشتن ویزای تحصیلی اتریش باید گفت که شهریه هر ترم 380 یورو ( نصف شهریه دانشگاه آزاد در مقطع لیسانس و یک چهارم شهریه دانشگاه آزاد در مقطع فوق لیسانس) می باشد، که با شرایط معدلی مختلف بیشتر این مبلغ نیز به دانشجو مسترد می گردد .

بعضی از دانشگاه ها مانند گراتس این شهریه را در صورتی که دانشجوی ایرانی حداقل 9 واحد در ترم گذرانده باشد به صورت کامل بازمیگرداند

شرایط تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاهی ایران

شرایط تحصیل در اتریش اینگونه است که اگر کسی در ایران لیسانس دانشگاه آزاد باشد نمی تواند برای فوق لیسانس نا پیوسته اقدام کند بلکه باید برای مقطع فوق لیسانس پیوسته درخواست دهند و بعد از ورود به دانشگاه درخواست ارزشیابی مدارک تحصیلی خود را دهد که آنجا معلوم می شود از کدام ترم لیسانس می تواند تحصیلات تکمیلی در اتریش را شروع کند و پیوسته تا فوق لیسانس ادامه دهد.

شرایط پذیرش در اتریش با مدرک لیسانس

برای تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس باید به لیسانسیه های دانشگاه های دولتی گفت که میتوانند برای فوق لیسانس اقدام کنند اما این باز هم بستگی به خود دانشگاه در اتریش دارد زیرا سطح تحصیل اتریش نسبت به ایران یک سال جلو تر است و شاید بعضی از واحد های آنها را بپذیرند و یک سال پایین تر بنشیند و بعد می تواند ادامه تحصیل دهد.

بطور کلی باید مدارک تحصیلی به اتریش یا دانشگاه وین فرستاده شود و خود دانشگاه با توجه به ریز نمرات متقاضی تعیین کند که شخص از چه ترمی در اتریش می تواند شروع به ادامه تحصیل نماید

شرایط پذیرش در مقطع دکتری در اتریش

برای دکترا و رشته های پزشکی رایگان در اتریش خیلی سخت می توان اقدام کرد زیرا باید در اتریش استاد راهنما پیدا شود و معمولا این امر با موفقیت امکان پذیر. به دانشجویان متقاضی دوره دکترا پیشنهاد شود که حتماٌ اول دوره فوق لیسانس بگذرانند و بعد برای دکترا اقدام کنند.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200

مزایای تحصیل در اتریش

مزایای تحصیل در اتریش

از مزیت ها و ویژگی های بارز نظام آموزشی اتریش همکاری دولت اتریش بین بازار کار و اشتغال و سیستم های آموزشی در دانشگاه ها و مدارس اتریش است. سیستم آموزشی اتریش ترکیبی ار دو گروه درسی عملی و نظری می باشد.

نظام آموزشی اتریش

شاید در ذهن شما این سوال پیش بیاید که چرا تحصیل در اتریش ؟ جواب ما این است که تاریخ، فرهنگ و سطح بالای آموزش در کشور اتریش، آموزش توسط دولت فدرال، بهبود سیستم آموزشی باعث جذب دانشجو از سراسر دنیا به ویژه کشورهای آسیایی شده است بطوریکه سالیانه صدها دانشجوی خارجی از دانشگاه های کشور اتریش فارغ التحصیل می شوند.

هزینه های اندک و سطح بالای استانداردهای زندگی و ادامه تحصیل در اتریش بطوریکه هزینه تحصیل در دانشگاه های اتریش، سالیانه کمتر از 1500 یورو می باشد.

شرایط پذیرش در دانشگاه های اتریش

برای کسانی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در اتریش با دیپلم ولیسانس و یا دانشگاه های آزاد و سراسری هستند و فارغ التحصیل نشده اند یکی از بهترین فرصت های تحصیلی ، اخذ انتقالی از دانشگاه خود به یکی از بهترین دانشگاه های کشور اتریش می باشد. به عبارت دیگر اگر شخصی دیپلمه باشد، یعنی 12 سال تحصیل کامل داشته باشد نمیتواند مستقیما برای دانشگاه های اتریش اقدام نماید، بلکه باید قبولی در کنور دانشگاه را داشته باشد تا بتواند برای کالج اقدام کند. و کالج در اتریش تقریبا دو ترم است و کالج ها فقط به زبان آلمانی میباشد.

برای این منظور داوطلبان هزینه تحصیل در اتریش می بایستی دانشجوی رشته مورد نظر در دانشگاه کشور خود و یا کشور دیگری که مورد تائید است باشد، در واقع پیش شرط درخواست پذیرش جهت دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور دانشگاه (سراسری یا آزاد ) در رشته و مقطع مورد نظر و داشتن ویزای تحصیلی اتریش است.

کار دانشجویی در اتریش

برای تحصیلات تکمیلی در اتریش و یا کار در اتریش با اخذ گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه خود به همراه ریزنمرات تایید شده و گواهی عدم منع تحصیلی در دانشگاه خود به همراه سایر مدارک مورد نیاز، پرونده شما جهت اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر وین و سایر شهرهای اتریش بازگشایی می شود، لازم به توضیح است در این روش واحدهایی که شما در دانشگاه اولیه خود گذرانده اید مورد ارزیابی قرار می گیرد و نیاز به گذراندن مجدد این واحد ها در دانشگاه مقصد نمی باشد.

در اتریش حدود 18 دانشگاه و 110 مرکز آموزشی وجود دارد که زبان ملی و تدریس آلمانی می باشد البته در دوره دکتری و در بعضی دانشگاه های خصوصی می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد. بهترین دانشگاه آن دانشگاه وین دارای رتبه 84 در جهان و رتبه 15 در اروپا می باشد.

مزیت های اصلی تحصیل در اتریش

 

  • تحصیل تقریبا رایگان در کشور اتریش
  • مکان های دیدنی جذاب و فراوان برای دانشجویان خارجی
  • دارای یکی از استانداردترین سیستم های آموزشی در جهان
  • اجازه کار پاره وقت به دانشجویان 
  • اجازه کار دانشجویی بدون محدودیت در تعطیلات هر ترم در دانشگاه ها
  • تنوع در فرصت های شغلی و کارهای پاره وقت بی شمار در اتریش
  • معاف بودن دانشجویان از پرداخت مالیات به دولت اتریش
  • بیمه درمانی عالی دانشجویی با 90% تخفیف برای دانشجویان
  • دارا بودن ویزای حوزه شنگن و همینطور امکان سفر به 21 کشور اروپایی دیگر
  • دادن مهلتی 6 ماهه به همه دانشجویان فارغ التحصیل شده برای یافتن کار 

 

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200

تحصیل رایگان در اسلواکی

تحصیل رایگان در اسلواکی

کشور اسلواکی یکی از کشورهای اروپایی است که برای تحصیلات تکمیلی در اسلواکی و یا دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل رایگان در اسلواکی با آگاهی از شرایط تحصیل در اسلواکی و با داشتن ویزای تحصیلی اسلواکی به خصوص در زمینه ی رشته ی پزشکی و دندان پزشکی دارای اعتبار خوبی در میان دانشگاه های دنیا می باشند و هرساله تعداد زیادی دانشجو برای ادامه ی تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه ی آن به این کشور مهاجرت می کنند.

شرایط مهاجرت برای تحصیل رایگان در اسلواکی

به طور حتم می توان گفت که دانشجو از جنبه ی مالی مهاجرات به یک کشوری، در پی دست یابی به شرایط تحصیل رایگان می باشد که ادامه ی تحصیل در کشور اسلواکی نیز این این دایره خارج نیست. اما باید در همین راستا اشاره کرد که علی رغم اینکه  بیشتر دانشگاه های این کشور تحت نظارت دولت و نه بخش خصوصی هستند، اما بازهم تحصیل رایکان در اسلواکی منتفی بوده و دانشجو باید راسا هزینه ی تحصیل در دانشگاه های این کشورر را بپردازد.

شرایط تحصیل رایگان در اسلواکی

اما بیان این نکته هم لازم می باشد که با توجه به هزینه های پایین این کشور نسبت به سایر مناطق اروپایی، امکان رسیدن به شرایط تحصیل رایگان در اسلواکی برای دانشجو از طریق هایی امکان پذیر می باشد. 

اینکه دانشجو به تناسب مقطع تحصیلی اش امکان انجام کار دانشجویی به مدت 10 تا 30 ساعت در هفته را دارد و می تواند از این راه  تا در کنار تحصیل ، درآمدی را کسب کند و شهریه ی دانشگاه ها را بپردازد، یکی از راه های نزدیک تر شدن به مفهوم  تحصیل رایگان در اسلواکی است.

مقطع دکتری در اسلواکی

در دوره ی دکتری کشور اسلواکی معمولا افرادی که دارای رزومه قوی تحصیلی و کاری باشند ، می توانند تحت شمول دریافت بورسیه های تحصیلی قرار گرفته و از پرداخت شهریه و دیگر هزینه های تحصیلی معاف شوند . که این خود یکی از راه ها و فرصت های مناسبی است که دانشجو را کاملا در شرایط تحصیل رایگان در اسلواکی قرار می دهد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200