سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای تحصیلی پرتغال

ویزای تحصیلی پرتغال

افراد به دلایل مختلف سالیانه به کشور پرتغال مهاجرت می کنند. این مهاجرت ممکن است به دلایل فعالیت های کاری، زندگی در پرتغال، فعالیت های تجاری و... باشد. اما یکی از این دلایل تحصیل در کشور پرتغال است. افرادی که قصد ادامه تحصیل به مدت طولانی در کشور پرتغال را دارند باید ویزای تحصیلی کشور پرتغال را کسب نمایند. این ویزا به انها امکان تحصیل در مدت طولانی در پرتغال را فراهم می کند. اما چگونگی دریافت ویزای تحصیلی را در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد.

ویزای تحصیلی کشور پرتغال

افرادی که عضو اتحادیه ی اروپا هستند جهت تحصیل در کشور پرتغال نیازی به اخذ ویزا ندارند. اما دانشجویان خارج از اتحادیه ی اروپا من جمله دانش اموزان ایرانی جهت تحصیل در این کشور نیاز به ویزا دارند . هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی پرتغال حدودا 170 یورو می باشد. این ویزا معمولا تا 2 یا 3 ماه اعتبار دارد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا

1. ارائه ی یک گذر نامه. این گذر نامه باید معتبر باشد و حداقل تا 2 یا 3 ماه اعتبار داشته و یک صفحه ی خالی داشته            باشد. 2. عکس 3 در 4 که برای حداکثر یک سال اخیر باشد. 3. همچین فرد باید دارای یک فتو کپی از تاییدیه ی یک نامه و یا برنامه ی سفر باشد. 4. مهم ترین و اصلی ترین مدرک ارائه ی یک بلیط معتبر به همراه مدارک شخصی فرد می باشد. 5. جهت اثبات توانایی مالی فرد می بایست دارای مدرک بوده تا نشان دهد از نظر مالی توانایی پرداخت هزینه های لازمه        را دارد. 6. ارائه ی یک بیمه درمانی به منظور پوشش درمانی. 7. توانایی پرداخت هزینه ی application fee به مبلغ 170 یورو. لازم به ذکر است که قبل از اقدام برای ویزای تحصیلی دانشجو می بایست از دانشگاه مربوطه یک پذیرش یه معنی اجازه ی تحصیل در ان دانشگاه را اخذ نماید تا بتواند ویزای تحصیلی را به نسبت هزینه ی زندگی در پرتغال کسب کند.


شهریه دانشگاه در ترکیه

شهریه دانشگاه در ترکیه

افرادی که به منظور تحصیل وارد کشور ترکیه می شوند معمولا در مقاطع دانشگاهی هستند و قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند. کشور ترکیه کشوری با برترین دانشگاه ها و اساتید است و هزینه ای که افراد جهت ادامه تحصیل در ترکیه پرداخت می کنند معمولا از کشور های دیگر کم تر است. کیفیت اموزشی عالی در کشور ترکیه باعث شده است که سالیانه مهاجران زیادی از سایر کشور ها وارد این کشور شوند و ادامه ی تحصیل خود را در این کشور بگذرانند.

هزینه های تحصیل در کشور ترکیه

هزینه تحصیل در کشور ترکیه بستگی به خود فرد دارد. در کشور ترکیه مانند سایر کشور ها دانشگاه ها به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه بسیار کم هزینه تر از دانشگاه های خصوصی است و در هر ترم حدود300 دلار است. اما در صورتی که فرد قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خصوصی را داشته باشد می بایست مبلغی در حدود 1000 دلار به دانشگاه پرداخت کند.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی

شهریه دانشگاه های دولتی در کشور ترکیه برای افراد ترکیه ای 80 تا250 دلار است در حالی که این هزینه برای دانشجویان خارجی به طور میانگین بین 240 تا250 دلار است. تحصیل در دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند برای افراد ترک زبان 150 تا500 و برای مهاجران خارجی 450 دلار است.

هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

در دانشگاه های کشور ترکیه هزینه ای که برای افراد ترک زبان در دانشگاه هایی که به زبان ترکی تدریس می شوند 100 تا200 دلار و برای اتباع خارجی 450 تا1000دلار است. این هزینه در مقطع دکترا به زبان ترکی استانبولی 200 تا300 دلار برای افراد ترک زبان و برای دانشجویان خارجی مبلغی بین 600 تا900 دلار است. این مقطع اگر به زبان انگلیسی تدریس شود بین 5000 تا 20000 دلار است.


شهریه رشته های پزشکی در فرانسه

شهریه رشته های پزشکی در فرانسه

یکی از کشور های محبوب برای مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه میباشد . دانشمندان و پزشکان این کشور از گذشته تا به امروز افتخارات بسیاری را در به دست آوردن جوایز نوبل و مقام های نخست در رشته های پزشکی را کسب نموذهاند.از جمله این دست آوردها کشف ژن سندرم ذاون ، واکسن هپاتیت ، پیوند کلیه کشف ویروس اچ آی وی و دها کشف مهم دیگر بوده است

تحصیل در رشته های پزشکی

تحصیل در رشته های پزشکی عمومی در کشور فرانسه 9 سال به طول می انجامد و دوره دندانپزشکی در کشور فرانسه 5تا 6 سال مییباشد. تحصیل در فرانسه در رشته های پزشکی در دو بخش دولتی و خصوصی امکانپذیر میباشد. هزینه تحصیل در فرانسه و در دانشگاه های فرانسه  و در دانشگاه های خصوصی در رشته های پزشکی بسیار بالا میباشد. به طوری که شهریه سالنه ای که دانشجویان رشته های پزشکی باید بپردازند در دانشگا اهی خصوصی در حدود450یورو خواهد بود و در برخی از دانشگا  اهی خصوصی این مبلغ تا 7000 یورو در سال متغیر است 

.در فرانسه تعدادی دانشگاه دولتی وجود دارد که به علت هزینه های پایین و مقرون به صرفه ای که دارند طرفداران بسیاری برای تحصیل در رشت های پزشمی این دانشگاه وجود دارد از جمله این دانشگاه ها میتوان به تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه علم وتکنولوژی فرانسه با شهریه سالانه 270یورو اشاره نمود همچنین سه دانشگاه مرکزی اکو دی ناتنز و دانشگاه دو ماین و موسسه گرنوبل از دانشجویان رشته های پزشکی خود سالانه شهریه ای در حدود 450، 500 و 1000 یورو دریافت می نمایند

سه دانشگا ه فرانسه که از برترین دانشگا اهی پزشکی این کشور هستند 


شهریه دانشگاه در کانادا

شهریه دانشگاه در کانادا

سالیانه افراد زیادی به کشور کانادا مهاجرت می کنند. این افراد هدف های متفاوتی برای مهاجرت به کانادا دارند. این افراد معمولا یا برای زندگی و یا برای تحصیل وارد این کشور می شوند. افرادی که کشور کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند باید بدانند ایا این کشور برای تحصیل مناسب است؟هزینه های تحصیل در این کانادا چقدر است؟در ادامه در متن به این قبیل سوالات پاسخ داده می شود. 

هزینه ی تحصیل در کانادا

برای اطلاع از هزینه ی زندگی در کشور کانادا باید به مقطع تحصیلی فرد، موسسه و یا دانشگاهی که فرد انتخاب می کند بستگی دارد. نوع دانشگاه و مدارس نیز مهم است در کانادا موسسات خصوصی و دولتی وجود دارد که هزینه ی تحصیل درکانادا و یا دانشگاه های دولتی کانادا ارزان تر از دانشگاه های خصوصی است. این هزینه در استان های مختلف متفاوت است مثلا هزینه ی تحصیل در استان اونتاریو بالاتر از استان های دیگر است. اما میزان این هزینه در استان کبک کمتر است. 

هزینه ی تحصیل در دوره ی زبان 

هزینه ی تحصیل در دوره ی زبان برای هر ترم که حدودا 4 ماه به طول می انجامد بین 5 تا6 دلار در ماه است. هزینه ی دوره های کالج  برای هر ترم 4 ماهه 7 دلار و این هزینه در دوره ی لیسانس بین 14.600 تا 17.7943 بنا بر گروه تحصیلی متغیر است. در دوره ی فوق لیسانس و دکتری  این هزینه بین 12.742 تا 16.460 دلار متفاوت است. تحصیل در کشور کانادا در مقایسه با کشور های استرالیا و نیوزلند بسیار پایین تر است. در این کشور می توانید با اخذ بورسیه ی تحصیلی هزینه های تحصیلی را کمتر کنید این بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در مقطع فوق لیسانس و دکتری معمولا وجود دارد. 

هزینه ی تحصیل برای دانشجویان بین المللی در مقایسه با دیگر دانشجویان

میانگین این شهریه ها برای دانشجویان بین المللی  بین 12000 تا20000دلار است. این هزینه برای دانشجویان کانادایی بین 3000تا5000 دلار در سال است. 

 

 


شهر های معروف استرالیا

شهر های معروف استرالیا

یکی از مهم ترین شهر های استرالیا شهر ملبورن است این شهر در سال1835 بنیان شده است. شهر ملبورن در گذشته هایی نه چندان دور بار ها به عنوان بهترین شهر جهان معرفی شده است. شهر ملبورن به دلیل داشتن دانشگاه های استرالیا پس از کشور های لندن، بوستون و توکیو به عنوان بالاترین شهر دانشگاهی جهان شناخته می شود. دانشگاه ملبورن،معروف ترین دانشگاه شهر ملبورن است. شهر ملبورن در زمینه ی ورزشی نیز معروف است و پایتخت ورزش استرالیا می باشد. 

شهر ادلاید

شهر ادلاید با عنوان پر جمعیت ترین شهر استرالیا در جنوب کشور واقع شده است. این شهر پرجمعیت در سال 1836 به عنوان محلی برای اسکان مهاجرانی که به این کشور می ایند بنا شده است. شهر ادلاید چندین بار جزو  ده شهر برتر دنیا معرفی شده است. جمعیتی که در این شهر زندگی می کنند حدودا1300000 نفر است. این شهر دارای 3 دانشگاه است که هر سه دانشگاه جزو دانشگاه های برتر جهان هستند. 

بریزبین

بریزبین شهر معروف و بزرگ دیگری در استرالیا است. این شهر پرچمعیت مرکز ایالت کویینزلند نیز معرفی شده است. بریزبین پس از شهر های ملبورن و سیدنی سومین شهر بزرگ و پرجمعیت استرالیاست که در سال 1824 تاسیس شده است. این شهر  نیز دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. 4 دانشگاه در این شهر وجود دارد که شامل کویینزلند،جیمزکوک،دانشگاه فنی کویینزلند و دانشگاه گرفیت است. 

شهر پرت

مرکز ایالت استرالیای غربی شهر پرت است که یکی دیگر از شهر های معروف در استرالیاست. این شهر با جمعیتی زیاد چهارمین شهر پر جمعیت استرالیاست که در سال 1829 بنیان گذاری شده است. این شهر به دلیل دارا بودن منابع گسترده ی طبیعی و سرعت در ساختار مناسب برای مهاجرت به استرالیا از پر سرعت ترین شهر های استرالیاست جشن روز ملی استرالیا در این شهر در برگذار می شود.