سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهریه دانشگاه در اتریش

شهریه  دانشگاه در  اتریش

هزینه تحصیل دانشجو در اتریش براساس نوع دانشگاه متفاوت است. در اتریش همانند سایر کشورها سه نوع دانشگاه وجود دارد که شامل دانشگاه های دولتی،خصوصی و دانشگاه های علمی کاربردی میباشد.بنابراین بیشتر افرادی که برای تحصیل به اتریش مسافرت می کنند دانشگاه های دولتی را برمی گزینند چرا که این دانشگاه ها از نظر کیفیت تدریس و هزینه به صرفه تر از سایر دانشگاه های اتریش است. در واقع سیاست دانشگاه های اتریش بر رایگان بودن یا کم هزینه بودن دانشگاه هاست به طوری که شهریه دانشگاه در اتریش بین 17 تا760 یورو در هر ترم متغیر است (برای تمام مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد،دکترا) لازم به ذکر است که تعدادی از دانشگاه ها این هزینه را هم حذف می کنند در واقع بیشتر دانشگاه های اتریش اقدام به حذف کل شهریه برای دانشجوی خارجی نموده اند.به طور خلاصه هزینه ی تحصیل در دانشگاه های اتریش کاملا رایگان است.

تحصیل در اتریش

یکی از مهم ترین مسائلی که اخیرا برای افراد علاقه مند به تحصیل در اتریش نگران کننده بوده است و موجب عدم تحصیل دانشجو های ایرانی در اتریش شده است عدم پذیرش مدرک تحصیلی دانشگاه ازاد ایران به وسیله ی دانشگاه های رایگان در اتریش است که این موضوع توسط اعضای دانشگاه وین مطرح شده است که به دلیل ارائه ی مدارک جعلی از سوی دانشجویان می باشد. 

 

تحصیل رایگان در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

افرادی که قصد دارند در مقطع کارشناسی برای تحصیل رایگان به اتریش بروند می توانند مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه اولیه ی خود واقع در ایران تحویل بگیرند و برای پذیرش دانشگاه در اتریش اقدام نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز در اتریش به صورت رایگان می باشد  البته لازم به ذکر است که در هنگام ثبت نام می بایست مبلغی در حدود200 تا400 یورو پرداخت کنید.