سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل رایگان در اسپانیا

تحصیل رایگان  در اسپانیا

کشور اسپانیا دارای مراکز آموزشی و دانشگاه های مهمی در کل دنیا است . اسپانیا به علت اینکه عضو کشور های شنگن است متقاضیان بسیاری برای تحصیل در اسپانیا و زندگی به آن جذب مبشوند . در این کشور تحصیلات در مقطع کارشناسی عموما بین 3تا 4 سال به طوال می انجامد . هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دراسپانیا بین 2تا 5 یورو میباشد . در اسپانیا در مقطع  کارشناسی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان وجود ندارد و امکان آن بسیار پایین و به ندرت به دانشجویی اعطا خواهد شد .

هزینه های تحصیلی و زندگی در اسپانیا

برای جبران هزینه تحصیل در اسپانیا و یا هزینه ی زندگی در اسپانیا اجازه 2010تا ساعت کار در طول هفته به دانشجو داده میشود . تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا معمولا به صورت یک دوره دو ساله است که هزینه تحصیل در کارشناسی ارشد اسپانیا  در  طول دوره تحصیل  بین 4 تا 6 هزار یورو خواهد یود .در مقطع ارشد اجازه 20 تا 30ساعت کار در هفته به دانشجو داده میشود تا بتواند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین نماید . در مقطع ارشد در کشور اسپانیا امکان بورسیه شدن دانشجونیز مانند مقطع ارشد پایین است . در مقطع  تحصیلی دکتری هزینه دانشگاه های اسپانیا بین 200الی 700 یورو میباشد و در نهایت در مقابل خدماتی که از طرف دانشگاه به دانشجو ارائه میشود میتوان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های اسپانیا را رایگان دانست .دانشجویان مقطع دکتری نیز میتوانند به کار هایی پاره وقت برای تامین بخشی از هزینه زندگی خود اقدام نمایند.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع دکتری در دانشگاه های اسپانیا وجود دارد و دانشجو در صورت داشتن شرایط بورسیه شدن از جمله داشتن معدل بالای 16 داشتن مدرک زبان آیلتس ، داشتن مقالات و تحقیقات با درجه اعتبار بالا و داشتن رزومه کاری و  تحقیقاتی در زمان تحصیل از طرف دانشگاه بورسیه میشود . و تمام هزینه های تحصیل برای دانشجو در مقطع دکتری رایگان در اسپانیا میگردد.