سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رتبه بندی دانشگاه های فرانسه

رتبه بندی دانشگاه های فرانسه

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کشور فرانسه از دیر باز دارای برترین رتبه ها در میان دانشگاه ها ی فرانسه برتر دنیا بوده و بهترین جایگاه ها را در رتبه بندی های جهانی تصاحب میکنند .به همین دلیل هر ساله دانشجویان بسیاری رئویای تحصیل در فرانسه این واحدها را در سر میپرورانند. در ادمه مطلب فهرستی از ده دانشگاه برتر این کشور آورده شده است.

دانشگاه پاریس

( دانشگاه پاریس(ENS Paris این مرکز رتبه ی یک هزینه تحصیل در دانشگاه های فرانسه و 33 در بین دانشگاه های معتبر دنیا را به خود اختصاص داده است

دانشگاه پاریس تک

(دانشگاه پاریس تکEcole Polytechnique (ParisTech :این دانشگاه درزمینه ی تجارت فعال است و دومین دانشگاه فرانسه است و هرینه ی زندگی در فرانسه رتبه ی 53 رنکینگ جانی را دارد.

دانشگاه پیر و ماری کوری

(دانشگاه پیر و ماری کوریUniversité Pierre et Marie Curie (UPMC : به عنوان سومین دانشگاه معتبر فرانسه، بزرگترین مقر علمی و پزشکی در کشور است که دارای رتبه ی 141 در دنیاست.

دانشگاه مرکزی برق

دانشگاه مرکزی برقCentraleSupélec: 4 امین دانشگاه فرانسه و 154 امین دانشگاه در دنیاست.

دانشگاه لیون

دانشگاه لیون École Normale Supérieure de Lyon: مرکزی معتبر در زمینه ی علوم انسانی و علوم پایه است که رتبه ی 5 فرانسه و 177 در بین دانشگاه های دنیا را دارد.

دانشگاه آلپ گرونوبل

دانشگاه آلپ گرونوبلUniversité Grenoble-Alpes : بعنوان 6 امین دانشگاه فرانسه ، درجایگاه 206 در دنیا قرار گرفته است. Sciences Po: با اختصاص نیمی از جمعیت دانشجویان خود به خارجی ها، دانشگاه 7 فرانسه و 220 در جهان میباشد.

دانشگاه چهارم پاریس

دانشگاه چهارم پاریسParis IV : 8 امین دانشگاه فرانسه میباشد که در رتبه ی 221 دنیا قرار گرفته است. دانشگاه پانتئون- سوربن Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne: بعد از تقسیم دانشگاه پاریس به وجود آمده و رتبه ی 228 دنیا و 9 کشور فرانسه را برای خود تصاحب کرده است.

دانشگاه جنوبی پاریس

دانشگاه جنوبی پاریسUniversité Paris-Sud 11 : 10امین دانشگاه برتر فرانسه است که به عنوان موسسه ای از دانشگاه پاریس مجزا شد و رتبه ی 241 در بین دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است.