سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظام اموزشی در فرانسه

نظام اموزشی در فرانسه

فرانسه کشوری است که قوانین  ان بر اساس سنت های اجتماعی اداره می شود. دولت فرانسه دائما در حال تقویت فرهنگ عمومی مردم خود است که این کار را از طریق تغییرات مثبت در نظام اموزشی انجام می دهد. 
نظام اموزش و پرورش فرانسه جهت غنی کردن این فرهنگ ها و مستحکم کردن قوانین اموزشی در جهت پیشرفت و ترقی کودکان اهدافی را از سال 2005 تا کنون دنبال کرده است

که این اهداف شامل:

اولین هدف یادگیری کامل یک زبان خارجه به دلخواه است این هدف به منظور درک و فهم رفتار سایر افراد شکل گیری شده است. 
هدف بعدی کسب حرفه ای خاص است که فرد باید بتواند خود را در این حرفه بالا کشیده و پله های ترقی را طی نماید و موجب گسترش علم و فرهنگ در این کشور شود. 
قدم بعدی اشنایی با فناوری اطلاعات است و پس از ان یافتن فرهنگ مورد علاقه و تلاش برای جهانی کردن ان فرهنگ است
دو هدف اخر کسب مهارت های اجتماعی و کسب استقلال فردی است. 

سیستم اموزشی فرانسه

اولین دوره در کشور فرانسه دوره ی کودکستان برای کودکان 3 تا6 سال می باشد این دوره ویزای تحصیلی فرانسه و یا هزینه ی زندگی در فرانسه در این کشور به صورت کاملا اختیاری و تحصیل در فرانسه رایگان است . 
دوره ی ابتدایی در کشور فرانسه یک دوره ی اجباری جهت افزایش تمرکز کودک است این دوره مخصوص کودکان 6 تا 11 سال است و 5 سال به طول می انجامد. پس از این دوره فرد وارد کالج می شود. 
دوره های متوسطه در کشور فرانسه به  3 دوره تقسیم شده است که دوره ی اول مخصوص افراد1 تا15 ساله  است این دوره ی اجباری و رایگان به کالج معروف است. دوره ی دوم متوسطه مخصوص افراد15 تا18 ساله است که در صورت موفقیت در گذراندن دوره ی کالج وارد این دوره شده و به مدت 3 سال تحصیل می کنند. 

دیپلم و رشته ی انتخابی

در طول این 3 سال در سال اول دانش اموز تمام درس های خوانده شده طی سال های تحصیل در فرانسه را مرور می کند. این دوره دوره ی تعیین کننده است و فرد را برای سال های بالاتر اماده می کند. 
سال دوم دانش اموز بر اساس عملکرد سال اول به دیپلم متوسطه یا فنی هدایت می شود و در سال سوم دانش اموز پس از کسب موفقیت در ازمون زبان فرانسه برای نوع دیپلم و رشته ی انتخابی اماده خواهد شد.