سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهریه رشته های پزشکی درپرتغال

شهریه رشته های پزشکی درپرتغال

یکی از کشور های جنوب غربی اروپا کشور پرتغال است . دانشگا ه های کشور پرتغال دارای رنکینگ بالایی در سطح جهان هستند . از رشته های پرطرفدار برای تحصیل در دانشگا های پرتغال میتوان از رشته های پزشکی نام برد. دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی کشور پرتغال هستند میتوانند بدون شرکت در کنکور به دانشگاه ورود یابند. در حال حاضر 8 دانشگاه علوم پزشکی پرتغال مورد تایید وزارت بهداشت ایران میباشد. 

 شهریه تحصیل در رشته های پزشکی در پرتغال و دندانپزشکی در کشور پرتغال پایین است که این خود دلیلی برای جذب دانشجویان به تحصیل در زشته های پزشکی این کشور میباشد.

تحصیل در رشته های پزشکی در پرتغال

دوره تحصیل در رشته های پزشکی در کشور پرتغال یک دوره 5تا 6 ساله است و متقاضی میتواند به زبان  انگلیسی یا پرتغالی  در دانشگا ه ها ی این کشور به تحصیل رشته پزشکی ودندانپزشکی بپردازد.

هزینه رشته پزشکی در پرتغال

هزینه تجصیل پزشکی در پرتغال در مقایسه با سایر کشور های اروپایی بسیار پایین تر است البته شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه های کشور پرتغال بسته به نوع دانشگاه و زبان تحصیل نیز  متفاوت است .شهریه  پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال به زبان پرتغالی در حدود 350تا 550یورو خواهد بود . در صورتی که اگر دانشجو در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی به تحصیل یپردازد میزان شهریه ای که سالنه باید به دانشگاه پرداخت نماید مبلغ 1200تا 1500یورو میباشد .

بورسیه های تحصیلی در پرتغال

یکی از انواع بورسیه های تحصیلی در پرتغال جبران شهریه های پرداختی دانشجو  به دانشگاه بسیار موثر است بورسیه تحصیلی Erasmus MUNDUS  میباشد. دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگا های پرتغال ، به این کشور مهاجرت میکنند میتوانند  برای این نوع بورسیه درخواست خود را اعلام کنند و در صورت تایید مبلغی در حدود 400تا 450 یورو درسال دریافت نمایند . همچنین به دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی مجوز 20ساعت کار در هفته داده میشود که البته بیشتر این ساعت برای کار در بیمارستان های کلینیک های کشور پرتغال است .