سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظام و وضعیت آموزشی آمریکا

نظام و وضعیت آموزشی آمریکا

آموزش در هر کشوری نظام مختص به خود را دارد که توسط دولت آن کشور برای دست یابی به اهداف علمی و پیشرفت روز افزون دست پیدا کنند. در این میان کشور آمریکا بخاطر داشتن نظام علمی قدرتمند و پیشرفته و هزینه زندگی در آمریکا و هزینه تحصیل در آمریکا و ویزای تحصیلی آمریکا در سطح دنیا شناخته شده ومورد توجه است.

دوره های تحصیلی در آمریکا

دوره های تحصیل در آمریکا به دو گروه دوره پیش دانشگاهی و دانشگاه تقسیم بندی میشود. آغاز دوره پیش د انشگاهی در این  کشور از 6 سالگی بوده و بعد از 12 سال با دریافت مدرک دیپلم پایان میپذیرد. 
در دوره ابتدایی دانش آموزان دروسی مانند حساب ، خواندن، نوشتن و معمولا هنر ، مطالعات اجتماعی و علوم ورزش را می آموزند و در مقطع دبیرستان دانش آموزان می توانند از بین مجموعه وسیعی از دروس ارائه شده ،درس های مورد علاقه ی خود را انتخاب کنند. دانش آموزان بعد از پایان دوره متوسطه میتوانند بنا به انتخاب خود، تحصیل در دانشگاه های آمریکا یا ورود به بازار کار را انتخاب کنند.

شرایط ورود به دانشگاه های آمریکا

شرط ورود به مراکز دانشگاهی برای دانشجویان قبولی در آزمون های عمومی دوره ای بعد از مدرک دیپلم بوده و دانشجویان خارجی باید نمره قابل قبولی در امتحان تافل نیز کسب کنند.
دو دسته دانشگاه خصوصی و دولتی در آمریکا وجود دارند که همه آنها متمرکز و مستقل در عمل بوده و هرکدام راسا مدارک خود را صادر میکنند.

دوره های دانشگاهی در آمریکا

دوره های دانشگاهی در کشور فوق به سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری منفک میشود که هر کدام از این دوره ها ویژگی های خاص خود را دارند. مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس 4 سال و فوق لیسانس 2 تا 3 سال و دکتری حدود 4 سال برنامه ریزی شده است . دکتری در آمریکا علاوه بر تحصیل بعنوان شغل نیز محسوب میشود.
فرد برای ورود به دوره های ارشد و دکتری باید مدرک کارشناسی مطابق با رشته های انتخابی خود را داشته باشند