سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهریه دانشگاه در پرتغال

شهریه دانشگاه در پرتغال

کشور پرتغال دارای دانشگا ه های با رنکییگ و سطح درجه علمی بالا در بین کشور های اروپایی و در سراسر دنیا است. براساس سیستم آموزش این کشور و شرایط تحصیل در پرتغال به سه بخش دانشگا0 های  پلی تکنیک ، بخش دولتی و خصوصی تقسیم میگردند. در دانشگاه های پلی تکنیک بیشتر رشته هایی که جنبه عملی دارند آموزش داده میشود مانند رشته های مهندسی و پرستاری . مدارک این دانشگاه ها به علت تخصص و مهارتی که فردپس از دوره تحصیل کسب میکند در بازار کار مورد قبول تر میباشد . دانشگا ه های خصوصی نیز در سال 1980به علت شلوغ بودن و ازدحام تقاضا برای تحصیل در دانشگا  ه های دولتی به عنوان جایگزین این دانشگا ها  به وجود آمدند .

شهریه های دانشگاه

 به طور کلی شهریه های دانشگاه  های پرتغال برای دانشجویان خارجی در مقایسه با بسیاری از کشورها پایین تر و مقرون به صرفته تر میباشد. . در دانشگا های دولتی پرتغال  دانشجویان شهریه ارزانی پرداخت میکنند .و در دانشگا ه های خصوصی با اینکه میزان شهریه پرداختی توسط دانشجویان بالاتر است، اما این امکان وجود دارد که دانشجو با استفاده از سوابق تحصیلی خود و مقالات و پژو هش هایی که ارائه دهد تا 100درصد شهریه را تخفیف بگیرد. شهریه دانشگا های دولتی برای یک سال به صورت یکجا دریلفت میگردد . اما در دانشگا ها هاس خصوصی دانشجو ماهیانه شهریه دوره تحصیلی خودرا پرداخت میکننند. 

 میزان شهریه دانشگاه های پرتغال دولتی در مقاطع مختلف تحصیلی و رشته های مختلف متفاوت است به طوری که دانشجو.یان برای تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه ها ی پرتغال باید بین 950تا 1250یورو در سال یعنی درحدود 4 میلیون تا 5/5 میلیون در سال به دانشگا ه پرداخت نمایند 

هزینه تحصیل در پرتغال برای دانشجویانی که در مقطع دکتری دانشگا های پرتغال مشغول به تحصیل میباشند بایذ سالانه شهریه ای در حدود 2500تا 3000یورو معادل 11 میلیونو 870 هزار تومان تا 14میلیونو 250 هزار تومان پرداخت نمایند .

میزان شهریه در دانشگاه های خصوصی کشور پرتغال بسیار بالا و با توجه به ویزای تحصیلی پرتغال و مقطع تحصیلی در حدود 3323 تا 3872 یورو در سال میباشد که علاوه بر این شهریه از دانشجو هنگام ثبت نام دوره تحصیلی ، مبلغی  حدود 25تا 35 یورو دریافت میگردد.