سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کشور پرتغال

معرفی کشور پرتغال

کشور پرتغال در جنوب غربی اروپا واقع شده است که دارای مرز آبی با اسپانیا و از طرفی دیگر، اقیانوس اطلس می باشد.پایتخت این کشور، کلانشهر لیسبون است که در کنار آن میتوان از پورتو به عنوان دیگر شهر بزرگ این کشور نام برد. مردم پرتغال، متدین به دین مسیحیت و مذهب کاتولیک هستند. همچنین ارز رایج این کشور یورو می باشد.

 آب و هوای پرتغال

با توجه به حضور پرتغال در اتحادیه اروپا و همچنین آب و هوای مناسب و به تبع آن، جاذبه های سیاحتی ، مهاجرت به پرتغال،برای بسیاری از افراد، ایجاد جاذبه کرده است. لذا افراد می توانند از راههای مختلفی، از جمله پناهندگی در پرتغال، تحصیل در پرتغال ، ازدواج،سرمایه گذاری و کار به این کشور، مهاجرت کنند. اما نباید از نظر دور داشت که پناهندگی به عنوان یکی از پرخطرترین راههای مهاجرت به پرتغال شناخته شده است.

تحصیل در کشور پرتغال از سن 6 سالگی آغاز می شود و به مدت 9 سال به طول می انجامد که بعد از گذران این دوره فرد با گرفتن دیپلم ، امکان ورود به بهترین دانشگاه های کشور را پیدا می کند. 

پذیرش دانشجو در پرتغال

پذیرش دانشجو در پرتغال، منوط به اخذ و ارائه مدرک دیپلم است.متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی می توانند با ارائه این مدرک، برای ادامه تحصیل در دانشگاه های پرتغال اقدام نمایند که اخذ نمره 6 در آزمون آیلتس یا نمره مشابه در آزمون تافل برای  ورود به این دوره الزامی است . ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه ها ، دو سال دیگر به طول می انجامد.  

زندگی در پرتغال

علیرغم اینکه هزینه های زندگی در کشور پرتغال، نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است، اما این موضوع، رتبه پایین دانشگاههای این کشور را در میان سایر کشورهای اروپایی، توجیه نمی کند. فلذا اکثراً افرادی که به دلایل علایق شخصی و موقعیت های سیاحتی فراوان،قصد مهاجرت دارند، پرتغال را برای زندگی انتخاب می کنند.