سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجاره خانه و خوابگاه دانشجویی درسوئد

اجاره خانه و خوابگاه دانشجویی در سوئد

سوئد از جمله کشورهای است که دانشجویان بسیاری متقاضی تحصیل در سوئد هستند . کسانی که به این کشور مهاجرت میکنند در درجه اول باید به فکر تامین مسکن در کشور سوئد  باشند در کشور سوئد بسته به اینکه فرد در کدام شهر ودر کدام قسمت میخواهد مستقر شود یافتن مسکن  اندکی سخت است .  در شهر های کوچک سوئد نسبت به شهر های بزرگتر آن واحد های آپارتمانی بیشتر در دسترس دانشجویان برای سکونت وجود دارد . دانشجویانی که تحصیل و سکونت در شهر های بزرگی مانند گوتنبرگ ، اوپسالاو  لوند را انتخاب میکنند دیر تر میتوانند مسکن مورد نظر خود را به دلیل وجود تقاضای زیاد و کم بودن آپارتمان  پیدا کنند .

بهترین کار برای نداشتن دغدغه به لحا ظ یافتن  مسکن ، این است که  هنگام پذیرش در دانشگاه مورد نظر خوابگاه خودرا نیز همزمان  رزرو کرده باشید .

مهاجرت تحصیلی به سوئد

کسانی که به سوئد برای تحصیل و یا دانشگاه های سوئد و یا شرایط تحصیل در سوئد و یا تحصیل رایگان در سوئد مهاجرت میکنند میتوانند برای تامین مسکن خود  زندگی در خوابگا ه های دانشجویی را تجربه نمایند . در خوابگاه های دانشجویی سوئد  معمولا افراد بسیاری از سراسر دنیا زندگی میکنند و زندگی از این حیث میتواند آشنایی با فرهنگ های مختلف در دنیا را به همراه داشته باشد.این خوابگاه ها  دارای امکاناتی از قبیل آشپز خانه ، سالن مطالعه و امکانات دیگری هستند که به صورت مشترک بین دانشجویان ساکن استفاده میگردند.هزینه خوابگاه های دانشجویی در سوئد باتوجه به سکونت در اتاق مستقل یا مشترک بین 3 تا 4 هزار کرون میباشد .

زندگی در سوئد

اگر دانشجو تمایلی به زندگی در خوابگاه های دانشجو نداشته باشد یا به هر دلیل دیگری موفق به دریافت خوابگاه دانشجویی نگردد باید باتوجه به محل سکونت خود در جستجوی خانه یا اپارتمان مناسبی باشد .

قیمت اجاره ماهیانه  آپارتمان دانشجویی در شهر های کوچک  سوئد  بین 2تا 3هزار کرون در شهر های متوسط  2300تا 4300 کرون و در شهر های بزرگ مانند گوتنبرگ حدود 2500 تا 4500 کرون میباشد. همچنین میتوان برای کم شدهن بهای اجاره هم اتاقی یا هم خانه ای را پیدا نمود که در این صورت تمام هزینه های زندگی در سوئد و هزینه های مصرفی مانند آ ب و برق و تلفن نیز تقسیم میگردد.