سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه زندگی در نروژ

هزینه زندگی در نروژ

افراد ممکن است به دلایل مختلف مهاجرت به نروژ را انتخاب نمایند. این دلایل می تواند شامل تحصیل رایگان در کشور نروژ، هزینه ی تحصیل در نروژ ، دانشگاه های نروژ و سرمایه گذاری یا هر دلیل دیگری باشد. اما قبل از هر کدام از این اقدامات ابتدا باید از هزینه های زندگی در نروژ و چگونگی زندگی در این کشور مطلع شد. در این متن هزینه های زندگی در این کشور را بررسی خواهیم کرد و شما را با هزینه ها اشنا می کنیم. 

هزینه های دیگر

معمولا این کشور برای تحصیل انتخاب می شود. کشور نروژ یکی از ثروت مند ترین کشور ها بوده و به دنبال ان برای زندگی نیز گران تر می باشد. به طور مثال شهر اسلو به عنوان پایتخت این کشور شهری گران است و در صورت زندگی 36 درصد مالیات از ساکنان دریافت می کند. در صورت زندگی مجردی در این شهر در ماه 10 کرون هزینه ی فردی خواهد شد. این هزینه ها به این صورت است که شخصی برای اجاره ی یک مسکن کاملا معمولا در طول ماه 5000 کرون می بایست اجاره دهد. هزینه های خورد و خوراک در نروژ نیز مبلغی در حدود 3 هزار کرون در یک ماه می باشد. در طول ماه نیز هزینه های حمل و نقل فردی در حدود 6000 کرون می باشد و سایر هزینه هایی که ممکن است فرد خرج کند به طور میانگین 600 کرون است. 

زندگی دانشجویی در کشور نروژ

در صورتی که فرد برای تحصیل وارد این کشور شود به طور کلی در ماه حدود 8 تا 10000 کرون مصرف می کند. این مبلغ در طول یک سال تحصیلی معادل 90000 کرون می باشد. هزینه های دانشجو به صورت زیر است:

 

  • هزینه ی اجاره ی خوابگاه در حدود 3500 تا 4000 کرون. 
  • هزینه ی خوراک 3500 تا 4000 کرون
  • حمل و نقل فردی در حدود 700 تا 800 کرون
  • سایر هزینه ها 2500 تا 3000 کرون