سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل و شرایط اخذ ویزای تحصیلی در اسپانیا

مراحل و شرایط اخذ ویزای تحصیلی در اسپانیا

افرادی که قصد ادامه تحصیل در اسپانیا را دارند باید ابتدا کشور مورد نظر خود را انتخاب کنند پس از ان می بایست درباره ی کشوری که انتخاب کرده اند اطلاعاتی بدست اورند. اطلاعاتی مانند اینکه ایا این کشور برای تحصیل مناسب است یا اینکه جهت ادامه تحصیل در اسپانیا چه مقدار باید هزینه کرد،چگونگی و شرایط اخذ ویزای تحصیلی در اسپانیا و هزینه تحصیل در اسپانیا و همچنین تحصیل رایگان در اسپانیا چگونه است؟ و در نهایت هزینه زندگی در اسپانیا چه قدر است؟ را در این متن توضیح مختصری درباره ی چگونگی اخذ ویزا و مدارک لازم جهت دریافت ان خواهیم داد.

شرایط ورود به اسپانیا

افرادی که عضو کشورهای اروپایی هستند با افرادی که خارج از محدوده ی قاره ی اروپا هستند شرایط ورودشان به اسپانیا متفاوت است.افرادی که عضو کشور های اتحادیه ی اروپا هستند باید دارای گذر نامه ی معتبر،کارت شناسایی و همچنین یک ID مخصوص باشند. اما شرایط برای افراد عضو کشور های غیر از اتحادیه ی اروپا متفاوت است این افراد باید دارای یک ارائه نامه از وضعیت مالی خود باشند تا ثابت کنند در مدت تحصیل می توانند از عهده ی هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در انجا بر بیایند. مدرک مورد نیاز دیگر که شخص می بایست دارا باشد ارائه ی انگیزه نامه است. در این انگیزه نامه فرد باید هدف و قصد خود از مهاجرت و تحصیل در کشور اسپانیا را عنوان کند. 

تحصیل در مقاطع کارشناسی یا ارشد در اسپانیا

اگر شما قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی یا ارشد را دارید جهت اخذ ویزا می بایست مدرک دیپلم را با خود به همراه داشته  باشید و به دانشگاه ارائه دهید. در اکثر دانشگاه های اسپانیا نیز شخص متقاضی باید دارای مدرک زبان باشد. بنابراین افراد باید حتما مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی را دارا باشند که بهتر است مدرک زبان اسپانیایی را اخذ نمایند چرا که بیشتر رشته ها در دانشگاه های کشور اسپانیا به زبان اسپانیایی ارائه می شود. افراد متقاضی بهتر است قبل از ورود به کشور مدرک زبان خود را گرفته باشند چرا که در غیر این صورت ممکن است در کشور اسپانیا با مشکل رو به رو شوند.