سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهریه رشته های پزشکی در چین

شهریه رشته های پزشکی در چین

کشور چین از جمله کشور های آسیای شرقی است که مدارک پزشکی اکثر دانشگا های آن موردتایید وزرت بهداشت ایران میباشد. دانشگا ه علوم پزشکی چین به عنوان نخستین دانشکده پزشکی در چین میباشد . برای ورود به دانشگاه های چین نیازی به آزمون ورودی نیست . شهریه دانشگاهای پزشکی چین بسیار ارزانتر از کشور غربی است به طوری که میزان شهریه پزشکی در چین در مقایسه با کشور های انگلستان و آمریکا ،  یک سوم شهریه رشته پزشکی در این کشور ها میباشد. در سال های اخیر تعداد دانشگا ه هایی که رشته پزشکی را به صورت انگلیسی ارائه می دهند روبه افزایش بوده و این امر سبب  استقبال دانشجویان بین المللی بسیاری برای تحصیل دررشته های پزشکی این کشوربوده است . کشور چین 150دانشکده پزشکی  دارد که در 49 دانشکده آن علوم پزشکی به زبان انگلیسی تحصیل میگردد .و دربقیه دانشکده های چین زبان تحصیل زبان چینی میباشد. 

دانشگا های چین

در دانشگا های چین تحصیل در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی یک دوره 6 ساله است که 4 سال از این دوره صرف آموزش و 2در  سال آخر دانشجو به دوره های کارورزی در بیمارستان هاس چین مشغول میگردد . از دانشگا ه های کشور چین که رشته های پزشکی در آن تحصیل میگردد میتوان به دانشگاه پکن – دانشگا ه سینگوا – دانشگا ه فودان - دانشگا ه شلنگهای تانگ جایو – دانشگا ه نانجینگ – دانشگا ه شیان جایو تانگ – دانشگاه شانتو و دانشگاه شاندونگ نام برد . شهریه تحصیل در رشته های پزشکی در این دانشگا ه ها بسته به زبان تحصیل متفاوت است . به طوری که در رشته پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگا ه شاندونگ شهریه سالانه در حدود 7200 دلار میباشد  در صورتی که شهریه رشته پزشکی به زبان چینی در این دانشگاه  سالانه 7000 دلار میباشد .

شرایط تحصیل در دانشگاه های پزشکی چین

ذر کشور چین شروع سال تحصیلی دردانشگاه های پزشکی  از ماه شهریور (سپتامبر ) و تا پایان خرداد(جولای )ادامه دارد .شهریه رشته های پزشکی دردانشگاه های چین بسته به نوع دانشگاه ، شهری که دانشجو در آن تحصیل میکند و زبان و تحصیل رایگان در چین متفاوت است  . اما میزان این شهریه برای کلیه رشته های پزشکی به طور میانگین در حدود 4000دلار تا 8000دلار میباشد.