سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط تحصیل در سوئد

شرایط تحصیل در سوئد

نظام آموزشی مطلوب و وجود بهترین دانشگاه ها در کشور سوئد افراد خارجی را مشتاق به تحصیل در این کشور میکند. تا سال 2011 تحصیل در سوئد بصورت رایگان بود ، اما از این سال به بعد قانونی تصویب شد مبنی بر اینکه دانشجویان باید برای تحصیل در سوئد، هزینه پرداخت کنند.از این زمان به بعد افراد میبایست هزینه ای معادل 10 تا 12 هزار یورو در سال بابت مخارج تحصیلی،پرداخت کنند. 

دامه تحصیل در کشور سوئد

افراد  برای ادامه تحصیل در سوئد در  مقاطع دانشگاهی نیازمند دارا بودن شرایطی هستند. از جمله اینکه:
برای مقطع لیسانس دانشجو چنانچه تبعه کشور خارجی باشد باید دیپلم مقطع دبیرستان و مدرک پذیرش در دانشگاه های دولتی کشور متبوع خود را داشته باشد و نیز به زبان سوئدی هم آشنا باشد، چراکه تدریس در این مقطع به زبان سوئدی انجام میشود.

فوق لیسانس

برای مقطع فوق لیسانس در کشور سوئد ، دانشجو باید مدرک دوره تحصیلی قبل خود را بعلاوه مدرک قبولی در آزمون های زبان انگلیسی ، توصیه نامه اساتید وگواهی داشتن تمکن مالی را به دانشگاه خود ارائه دهد. طول این دوره 1 تا 2 سال میباشد.و اگر فردی دارای معدل بالا، مقالات بین المللی و دانشگاه خوب باشد میتواند از انواع بورسیه های تحصیلی بهره مند شود .

مقطع دکتری

هزینه تحصیل در کشور سوئد در مقطع دکتری به دو دسته دارای بورسیه و بدون دریافت بورسیه تقسیم بندی میشود .تحصیل در شرایطی که فرد باید شهریه پرداخت کند درست مانند پذیرش در مقطع فوق لیسانس است . اما به دلیل اینکه کشور سوئد به دانشجویان مقطع دکتری حقوق پرداخت میکند ، دانشجویان برای رسیدن به این مقطع تحصیلی به شدت با یکدیگر رقابت میکنند .
اما افرادی پیشتاز در این عرصه رقابت هستند که دارای شرایط زیر باشند:
  • داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  • داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …
  • جلب نظر یک استاد مشاور که تز دکترا فرد را پشتبانی نماید
  • اخد مدرک دال بر تسلط زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  6?5)