سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظام آموزشی در نروژ

نظام آموزشی در نروژ

پایه گذاری نظام آموزشی کارآمد و به روز و تصویب قوانین و مقررات متناسب با آن ساختار، یکی از اهداف اساسی و همچنین تعالی بخش سازمان علمی و تحقیقاتی هر کشوری می باشد که با توجه به پیشرفت سریع جوامع بشری، پایه گذاری مطمئن این نظام، از جمله الزامات برای دولت یک کشور محسوب می شود. در این میان کشور نروژ از این قاعده مستثنی نیست . نظام آموزشی نروژ بیشترین تاکید را روی علوم اجتماعی و علوم انسانی  دارد و شاید بتوان گفت علوم طبیعی در جایگاه دوم توجه قرار گرفته است. 

آموزش در نروژ

به همین دلیل است که در نظام فوق، فهم دقیق و جامعی از مفاهیم اقتصادی و نیز علوم اجتماعی ، جزء اولویت های اصلی آموزش در آن کشور محسوب می شود. در رابطه با سایر علوم آموزشی ، در طول دوره تحصیل در نروژ ، شاخه ای از تدریس برای  تعالیم دینی تمامی ادیان الهی ،در نظام آموزش این کشور، وجود دارد. ضمناً  علاوه بر اینکه ، تاریخ و جغرافیای جهان در چند سال متوالی آموزش داده می شود، درسی به نام اقتصاد خانواده، برای تقویت مهارت اداره زندگی به  دانش آموزان، نیز ارائه می گردد. ورزش، موسیقی ، هنرهای عملی نیز در زمره مهمترین دروس آموزشی کشورقرار می گیرد. 

ضعف آموزشی

البته در مورد ضعف آموزشی این کشور باید گفت که بیشترین تمرکز قوای آموزشی بر روی دانش آموزان ضعیف، متمرکز شده است . چرا که این عامل باعث می شود که دانش آموزان باهوش تر ، مجالی برای کار و یادگیری گسترده علوم ، پیدا نکنند. 

دوره های  آموزشی در نروژ

تقسیم بندی دوره های  آموزشی در نروژ ساختار تحصیلی کشور نروژ،به طور کلی ، به گروه های آموزش پایه،آموزش ابتدایی، دوره متوسطه مقدماتی، دوره متوسطه تکمیلی ، دوره پیش دانشگاهی و سرانجام آموزش عالی ، دسته بندی می گردد.سن شروع  آموزش پایه، از 6 سالگی و اتمام آن  16 سالگی  است که به صورت تفکیکی ، مدت زمان آموزش ابتدایی، 7 سال و آموزش متوسطه 3 سال تعریف شده است.