سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط تحصیل در بلژیک

شرایط تحصیل در بلژیک

کشور بلژیک یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است و همواره علاقمندان زیادی جهت تحصیل در بلژیک اقدام می نمایند. تحصیل در این کشور راه خوبی برای گرفتن اقامت دائم ، ویزای کاری و اقامت این کشور است.

برای ادامه تحصیل در بلژیک امکان انتخاب دانشگاه ها و موسسات خصوصی وجود دارد که با توجه به هزینه بر بودن موسسات، شاید ادمه تحصیل در کشورها به صرفه تر باشد. 

مقطع کارشناسی در بلژیک

افراد متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدرک معتبر پیش دانشگاهی و دیپلم خود را ارائه کنند . طول این دوره 3 تا 4 ساله میباشد که آموزش ها بصورت دانشجو محور است به این معنا که اساتید فقط به تدریس سرفصل های مهم پرداخته و بسط و گشترش بحث و بالا بردن اطلاعات علمی در آن زمینه را به خود دانشجو واگذار میکنند.

 تحصیل در بلژیک

 متقاضیان  تحصیل در بلژیک در مقطع کارشناسی ارشد باید سوابق کامل تحصیلی ، مدرک زبان آیلتس یا تافل ، مدارک کامل شناسایی و معرفی حساب بانکی  مبنی بر داشتن تمکن مال خود  را به دانشگاه جهت اخذ پذیرش ارائه کنند. 

کارشناسی ارشد در بلژیک 

طول دوره کارشناسی ارشد 2 تا 3 سال بوده و دانشجو اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارد.

نکته در خور توجه در اینجا این است که اگر دانشجو قصد ادامه تحصیل در بلژیک در مقطع دکتری را دارد بهتر است که کارشناسی ارشد خود را نیز در دانشگاه های بلژیک گذرانده باشد چرا که دانشگاه های بلژیک افرادی را که دارای مدرک ارشد این کشور هستند را بهتر و آسان تر در مقاطع دکتری پذیرش میکنند. بعلاوه برای استفاده از بورسیه های تحصیلی دکتری،  اگر دارای مدرک تافل یا آیلتس و مقالات بین المللی باشند  یا بتوانید نظر استادی را به خود جلب کنند ، شانس بیشتری نسبت به سایرین دارند.

دوره دکتری در بلژیک

دوره دکتری در این کشور بعنوان شغل محسوب میشود که فرد علاوه بر تحصیل رایگان در بلژیک حقوق هم را دریافت میکند. 

 دانشجویان خواهان ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در بلژیک باید علاوه بر رعایت سایر شرایط عمومی در تمام مقاطع در آزمون های ورودی خاصی نیز شرکت کنند.

مزایای تحصیل در بلژیک

در یک نگاه کلی تحصیل در بلژیک به دلیل داشتن مزایایی مانند :  اعتبار جهانی دانشگاه ها ، هزینه کم تحصیل، وجود امکانات دانشگاهی- کتابخانه ای و اینترنتی خوب،اجازه کار دانشجویی در هر مقطع، اساتید کارآزموده، مسلمان بودن  10 درصد از مردم و در نهایت بالا بودن کیفیت زندگی ، گزینه مناسبی برای دانشجویان بین المللی میباشد.