سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کشور قبرس

معرفی کشور قبرس

قبرس جزیره ای در شرق دریای مدیترانه است . پایتخت قبرس نیکوزیا است . قبرس از دو بخش ترک نشین (قبرس شمالی ) و بخش یونانی نشین تشکیل میشود . 

برای تحصیل در قبرس و پذیرش در دانشگاه های قبرس باید آزمون ورودی اختصاصی هر دانشگاه را گذراند که پس از قبولی در آین آزمون در دانشگاه مورد نظرمیتوان  ادامه تحصیل داد .همانطور که قبلا اشاره شد قبرس از دو بخش تشکیل میشود . بخش یونانی نشین قبرس تنها یک دانشگاه و چند کالج دارد . اما قسمت ترک نشین آن که نسبتا سطح پایین تری دارد توانسته در این بخش دانشگاه هایی را راه اندازی کند . تاییدیه دانشگاه های ترکی قبرس نیز از وزارت آموزش پرورش ترکیه دریافت میگردد.

دانشگاه های قبرس

از دانشگاه های مهم قبرس میتوان به دانشگاه  آمریکایی گیرنه که از معتبر ترین و قدیمی ترین دانشگله های قبرس است اشاره نمود این دانشگاه در سال 1985 تاسیس شده است . شعبه های دانشگاه گیرنه شامل شعبه انگلیس ، هنک کنگ ، آمریکا و ترکیه است . دانشگاه بعدی دانشگاه مدیترانه شرقی یا ENU است . این دانشگا ه مختص کسانی است که قصد ادامه تحصیل در رشته دارو سازی را دارند. دانشگاه دیگر دانشگاه شرق نزدیک است . همچنین میتوان از دانشگاه های اروپایی لفکه و دانشگاه بین الملی قبرس نیز نام برد.

مهاجرت تحصیلی به قبرس

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به قبرس نیازی به داشتن ویزا در ایران ندارند و با وارد شدن به ترکیه میتوان از آنجا وارد قبرس شمالی شد  که با نشان دادن برگه پذیرش مامورین مهاجرت یک ویزای نوریستی یک یا سه ماهه در پاسپورت متقاضی منظور خواهند کرد .پس از وارد شدن به قبرس و طی نموذن مراحل پذیرش تحصیلی همه مدارک مورد نیاز را به ماموران اداره مهاجرت نشان داده تا آن ها بسته به دلخواه شما بین یک تا دو سال اقامت دانشجویی قبرس را در پااسپورت شما درج کنند .

 

نقشه  قبرس اینطور میباشد که  که به صورت جزیره ای در شرق دریای مدیترانه قرار گرفته  است جزیره قبرس  بعد از جزیره ساردنی و سیسیل سومین جزیره بزرگ  در دریای مدیترانه است .