سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قوانین آموزشی در سوئد

قوانین آموزشی در سوئد

گذراندن پی در پی دوره های پیش بینی شده تحصیلی از جمله دوره پیش دبستانی، پایه ، ابتدایی ، متوسطه و مرحله آموزش عالی در کشور سوئد بعنوان روند شروع و ادامه تحصیل در سوئد، به صورت  قانون آموزشی کلی در این کشور شناخته شده است .

تحصیلات ابتدایی در سوئد

آموزش پیش دبستانی مختص کودکان زیر 6 سال میباشدکه بعد از طی کردن دوره ای یکساله،کودک به مرحله تحصیلات ابتدایی که از 7 سالگی شروع میشود قدم میگذارد. در این دوره ارزیابی کودک به وسیله نمره دادن ممنوع شده است و معلم باید از راه نزدیک شدن به کودک به شناسایی نقاط ضعف و قوت او برسد و به جای تحقیر یا تشویق کردن دانش آموزان، سعی در جهت رفع ضعف دانش آموز ضعیف داشته باشد.

در رابطه با سن شروع تحصیلات ابتدایی افراد ، استثنایی در نظر گرقته شده است و ان هم این است که والدین او میتوانند بنا به صلاحدید خود، با توجه به شناخت از توانایی کودکشان ، این سن را به 6 سال تقلیل داده و یا به 8 سالگی افزایش دهند.دوره ایتدایی 9 سال به طول می انجامد.

مدارس استثنایی در سوئد

مدارس عمومی کودکان و نوجوانان ، مدارس استثنایی و مدارس ویژه فرهنگ سامی ، دوره‌های آموزش آزاد بزرگ سالان نیز جزیی از ساختار آموزشی این کشور را تشکیل میدهد.

در طول این دوره زبان سوئدی به عنوان زبان دوم، به دانش آموزان آموزش داده میشود.

دانش آموزان بعد از دوره آموزش ابتدایی به دوره سه ساله ی آموزش متوسطه وارد میشوند. بیشتر تمرکز آموزشی این دوره به آماده سازی افراد برای ورود به بازار شغلی و یا انتخاب تحصیلات آکادمیک ، براساس استعداد و توانایی شان، معطوف شده است .

دانش آموزان با اخذ مدرک دبیرستان و در صورت تسلط به زبان انگلیسی، میتوانند رشته مورد علاقه خود را در دانشگاه های سوئد انتخاب کنند و در مقاطع تحصیلی مختنلف، تحصیلات خود را پی بگیرند.

نظام آموزشی سوئد

برخورداری این کشور از نظام آموزشی به روز، کارامد و شناخته شده در دنیا همواره باعث علاقه مندی بسیاری از دانشجویان خارجی به تحصیل در دانشگاه های سوئد شده است . این افراد علاوه بر داشتن مدارک عمومی سایر دانشجویان، باید دوره یکساله زبان سوئدی را هم قبل از ورود به دانشگاه طی کنند.

مدت زمان 4 ساله برای کسب لیسانس و 2سال برای ازشد و 3تا 4 سال برای دکتری در این کشور در نظر گرفته شده است. 

لازم به ذکر است که دروس مقطع ارشد و دکتری به زبان انگلیسی تدریس میشوند. لذا باید دانشجویان خارجی مدارک مرتبط با زبان را داشته باشند.